28.3.20

--- Hari Ke Sebelas Perintah Kawalan Pergerakan ---

Tak ada idea nak update apa... Hari-hari benda yang sama jer aku buat. Cuma lately ni aku dah malas masak. Aku order food panda jer. Kurang semangat dah nak masak walaupun ada jer bahan-bahan kat dapur.

Tadi berita ada khabar yang kemuncak pertambahan bilangan Covid 19 adalah pada pertengahan bulan April. Korang rasa? Mungkin tempoh ini akan berlanjutan. Mati la mak nak.

Semalam dalam group whatsapps gunung, ada satu group mendaki yang aku kenal. NEX, mohon kerajaan Malaysia membawa mereka pulang. Sekarang mereka di Nepal. Trip EBC kalau tak salah. Dalam gambar tu tak nampak Abang Shariman. Kita menjangkakan konpom kena kecam dengan netizen. Tapi harap-harap netizen insaf la kot musim Covid 19 ni.

Setiap kali selepas solat fardhu, buat solat hajat. Mohon Allah kuatkan semangat manusia-manusia menghadapi ujian ini.

Sejak semalam pula, trending #makkiahjualgorengpisang. Ini berikutan daripada contoh yang YAB PM kita memberi contoh pakej ransangan ekonomi terbaru. Tahniah Makcik Kiah.


Paling tak tahan, ada statement orang tanya, mana pergi kerja rumah boleh untung ribu-ribu tu? Mana dia? Waktu ni kenapa hilang? Waktu ni la orang semua dok rumah nak berniaga.... Mana haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.....?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...