31.10.20

Bukit Panorama

Seperti yang dirancang, seawal jam 5.30 pagi, kami check out. Solat Subuh di sebuah masjid tidak jauh dari hotel. Hujan sedikit renyai.

Di luar kereta hujan yang tadi renyai-renyai dah mula lebat. Kami bersarapan dengan roti dan biskut yang dibeli semalam di Tunas Manja. Detik dalam hati, "Boleh mendaki ke hujan-hujan ni? Mungkin kita lepak dulu dalam kereta sehingga hujan berhenti".

Hujan mula berhenti ketika kami dah mula masuk Sungai Lembing. Kelihatan banyak kereta pakir di kaki Bukit Panorama. Macam-macam ragam-ragam. Ada yang sedang tukar baju. Ada yang seakan-akan kesejukkan disebabkan kebasahan. Mungkin mereka ini mendaki seawal pagi kemudian hujan. Huhuhuhuhuhu......

Kami membuat persiapan diri untuk mendaki. Trek pendakian ini adalah bermula dengan anak tangga. Berakhir juga dengan anak tangga. Pacak dari mula sehingga puncak. So, warm up dulu k. Jangan terus mendaki. Takut semput nanti.


Antara pemandangan yang boleh dilihat

Jika penat, boleh berhenti berehat ambil nafas. Jangan tergesa-gesa. Layan dulu beberapa port view. Foto-foto dulu. Hihihihi.... Memandangkan pagi ini hujan maka sedikit berkabus. Hampir-hampir tak nampak pekan Sungai Lembing di bawah sana.





Foto-foto

Jika sebelum ni aku hanya sampai di pondok puncak, tapi tidak kali ini. Ada puncak lain rupanya. On jer.

Kabus tebal. So nampak putih-putih je la. Ikutkan ia 360 view. Kat sini boleh lihat macam-macam adegan mengambil gambar dan pose. Ada juga yang snap beratus kali pun tak memuaskan hati. Snap lagi. Tapi akhirnya sekeping pun tak up di media sosial. Well......!!!

Aku baru perasan, di mana signboard 'Puncak Bukit Panorama'? Tak ada meh?

Dah berapa keping?



Eksperimen

Try the best to get a best picture

 
"Sekarang ni nak tanya, yang mana satu salah? Aku yang tak reti ambil gambar atau model yang memang sememangnya tak model sangat?".......aku quote dari kata-kata seorang teman.








2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...