Monday, November 12, 2007

--- Hari 5 & 6 : Gunung Tahan YSB ---

Hari 1 & 2  Hari 3 & 4   Hari 7 & 8   Hari 9 & 10

11 November 2007

Morning semua…… Semalam antara cabaran awal yang ditempuhi. Tidur yang tidak selesakan. Takper. Biasa la tu. Lupakan kesusahan semalam. Kita mula yang baru hari ni Winking smile

Ok……buat pengurusan diri, sediakan sarapan dan packing.

Sebelum bergerak, nyanyi lagu Negara Ku dan Negeri Kedah……semua sila berdiri. Bacaan doa dan jalan.

Dari Kem Kubang menuju ke Kem Belumut, ambil masa lebih kurang 1 jam. Kami tiba di Kem Bongsai sekitar jam 6 petang. Alhamdulillah….

Hujan renyai-renyai menemani pendakian kami.

Perkara misteri yng berlaku hari ini ialah, payung pink kepunyaan ___________ hilang. Hmmmm…..tak tahu hilang mana? Jatuh on trek? Tapi orang belakang tak jumpa pun. Takper. Ada penghuni hutan yang berkenan kot. Hihihihi…….

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

IMG_1384

DSC01871

DSC01872

IMG_1386

IMG_1394

IMG_1396

IMG_1398

IMG_1399

DSC01882

Saturday, November 10, 2007

--- Hari 3 & 4 : Gunung Tahan YSB ---

Hari 1 & 2   Hari 5 & 6   Hari 7 & 8   Hari 9 & 10

09 November 2007

Selamat pagi semua…..!!!

Bergotong-royong menyediakan sarapan pagi. Untung la pada orang yang dapat ration pagi ni. Huhuhuhuhu……..

Selesai sarapan, kami menunggu 4x4 yang akan membawa kami menuju ke pintu rimba, Kuala Juram. Di Kuala Juran, terdapatnya Santuari Ikan Kelah.

Apa itu Santuari Ikan Kelah ni? Haaaaaa….ia merupakan pusat penternakkan dan kajian bagi spesis ikan kelah. Ia dipelihara dan dibiakkan di dalam sungai secara semulajadi.

Boleh tak jika kita nak tangkap dan makan? Owh…! Haruslah tak boleh. Menjadi satu kesalahan maha besar pada mana-mana individu menangkap ikan kelah, mencabut tumbuhan dan membuang sampah di kawasan yang diwartakan sebagai Taman Negara ini.

Tapi jika orang-orang kenamaan atau VIP nak makan, BOLEH. Itu tidak menjadi kesalahan kerana mereka adalah dari kasta tinggi. SEKIAN, TERIMA KASIH.

Untuk kumpulan kami, pihak perhilitan telah menyediakan 2 orang guide atau pemandu arah. Maaf tak ingat nama. Adoooiiii……sorry, very poor memory.

DSC01757

DSC01759

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

IMG_1345

DSCN3101

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

DSCN3099

IMG_1348

IMG_1351

IMG_1353

DSC01769

Thursday, November 8, 2007

--- Hari 1 & 2 : Gunung Tahan Yayasan Sultanah Bahiyah ---

Hari 3 & 4   Hari 5 & 6   Hari 7 & 8   Hari 9 & 10

Anjuran : Kelab Rekreasi Baling dengan kerjasama YAYASAN SULTANAH BAHIYAH

Destinasi : Merapoh – Gunung Tahan – Kuala Tahan

Tarikh : 07 ~ 18 November 2007

 

07 November 2007

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Perjumpaan di Pejabat Belia Daerah Baling. Mendengar taklimat daripada penyelarasan dan sesi suaikenal. Peserta adalah dari pelbagai daerah di dalam Kedah dan pelbagai kategori umur. Paling senior berumur 60 tahun ke atas. Tak ingat umur sebenar beliau. Hihihihi….

Pada sebelah malamnya pula, sebelum kami bergerak, sedikit majlis diadakan dan ucapan dari wakil Yayasan Sultanah Bahiyah. Ala-ala majlis perasmian cenggitu.

IMG_1287 copy

IMG_1290 copy

IMG_1292 copy

IMG_1299

IMG_1302

IMG_1304

IMG_1306

IMG_1311

IMG_1314

IMG_1316

Ration telah dipecahkan sebelum kami bertolak lagi. Ini bermakna semua peserta dah fitkan beg masing-masing. Ration dibahagi mengikut tarikh dan masa ration itu bakal digunakan. Kaedah undian digunakan bagi menentukan siapa yang mendapat ration terdahulu digunakan dan terkemudian digunakan. Hihihihi…..adilkan.

Kebaikan kaedah ini adalah mudah dan tidak bercelaru. Aku dapat ration yang bakal digunakan hari last. Korang rasa macam mana? Hmmmm……layankan aja.

Wednesday, May 16, 2007

--- Trans Titiwangsa KeReX, UTeM ---

Nama Projek:
Ekspedisi Trans Titiwangsa
Anjuran:
Kelab Rekreasi dan Sukan Ekstrem (KeReX), UTeM
Ketua Ekspedisi:
Abd. Salam Adam
Tarikh:
08~15 Mei 2007
PICT0004 copy
PICT0007 copy
PICT0012 copy
PICT0016 copy
PICT0017 copy
PICT0019 copy
PICT0023 copy
PICT0025 copy
PICT0034 copy
PICT0038 copy
PICT0039 copy
PICT0045 copy
PICT0057 copy
PICT0060 copy
PICT0063 copy
PICT0074 copy
PICT0078 copy
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...