Saturday, July 19, 2014

--- Projek Meriam Buluh ---

Ok, petang ni kami berempat mendaki bukit untuk mencari buluh. Nak buat lemang ek? No….no….no…..lemang beli jer tepi jalan. Banyak kedai lemang. Kalu kita buat sendiri, nanti ekonomi diaorang terganggu.

Buluh yang kami nak cari ni nak buat meriam buluh leeerrrrr…… hihihihihi……. Kami mula mendaki sekitar jam 5.30 petang. Setengah jam kemudian, kami sampai di kebun Air Parak. Ni kebun durian sebenarnya. Durian dah dihujung-hujung. Untuk rekod, aku berbuka dengan makan durian selama 21 malam sepanjang Ramadhan tahun ini tanpa miss. Hihihihi……..

Ok, kami pun tebang buluh dan bawa turun. Perjalanan turun mengambil masa 15 minit jer. Semua berlari turun. Masa naik tadi bukan main pancit. Oklah, nnt hasil meriam tu, aku report kat entry yang akan datang k. SELAMAT BERBUKA……

DSC04822 3
DSC04824 3
DSC04827 3
DSC04828 3
DSC04829 3

DSC04830 3
DSC04831 3
DSC04835 3
DSC04836 3
DSC04837 3
DSC04839 3
DSC04841 3
DSC04845 3
DSC04847 3
DSC04848 3
DSC04851 3
DSC04852 3
DSC04853 3

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...