16.10.15

--- Hari Terakhir di Tioman ---

Hari Pertama   Hari Kedua

Hmmmm….dah nak balik. Tuan punya chalet tak buka kaunter lagi. Nak check-out dah ni. Aku balut kunci bilik dengan balance duit bilik. Kemudian, aku selit kat dinding kaunter. Aku berjalan ke Taman Laut sebab guide aku tunggu situ. Sambil tu, aku sms owner. Settle.

Breakfast di Tekek sambil menunggu ketibaan feri. Kelihatan ramai penumpang-penumpang sedang menuju ke jeti.

Semalam masa beli tiket, katanya penumpang boleh pilih samada nak naik jam 7.30 pagi atau 9.00 pagi.

Owh…ada cerita lawak semalam masa aku beli tiket.

Aku : Abang, nak beli tiket. Esok…

Bro tiket : Owh…ada. Tapi kenapa nak balik esok?

Aku : Sebab tak balik hari ni. Jawab saku sambil tersengih.

Bro tiket : Ok…

Aku : Mamat ni buat lawak ka?

Feri pun dah sampai. Salam dan ucap terima kasih pada tour guide aku.

Situasi dalam feri macam berlebihan penumpang. Ada yang berdiri. Kenapa ini berlaku? Sebab pengusaha feri tidak menetapkan waktu perjalanan secara ketat.

Ada 2 waktu. Jam 7.30 dan 9.00 pagi. Penumpang boleh pilih waktu sendiri. Ok, that time secara berlebihan penumpang pilih jam 9.00 pagi. Maka berlaku lebihan. Nak tak nak, mereka masukkan juga. Andai kata berlaku sesuatu. Feri karam ker. Kan…

Di sini nampak bahawa penguatkuasaan sangat lemah. Hmmm…..

DSC04367

DSC04368

Alhamdulillah….sekitar jam 11.30 pagi, aku selamat sampai di jeti Mersing. Nextime nak ke Kg. Salang pula. Orang kata sana best. Hahahahahaha….

Hari Pertama   Hari Kedua

4 comments:

  1. banyak2 pulau... pulau tioman yang belum saya pergi....

    ReplyDelete
  2. Try laa kampung salang pulak, sana pasir pantai lagi putih. Nak port yang best, saya suggest salang sayang resort.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok...mmg niat nak g sana juga...ada tgk mmber dok up pic kat insta area sana......

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...