28.11.20

Mat Duan Nak Ke Pulau Mawar

Sebelum itu, cer baca whatapps ini....


 Di kedai Belia, "aku tunggu Fitrizan jer on. Kalau On, aku on", kata Hanif.

"Aku on jer tapi Mat Duan la kena kepala. Ni cadangan dia", balas aku.

"Itu la. Mad Duan kena push baru on", kata Hanif lagi.

Mat Duan pun tiba di kedai dan makan. "Kita nak pergi Pulau Mawar lepas ni ker?", tanya Mat Duan sambil menyuap kuteow goreng ke dalam mulut.

"Ha la. Pas makan terus gerak", balas aku dan Hanif.

Hujan masih tidak menunjukkan tanda-tanda untuk berhenti. Renyai-renyai. Rancangan ke Pulau Mawar adalah idea Mat Duan. Dia dah ajak dari minggu lepas lagi. Maka, hari ini berpeluang untuk merealisasikannya.

Selesai makan, kami balik dulu untuk membuat persiapan diri seperti kasut terutamanya. Tapi ada jer yang pakai selipar. Kembali berkumpul di port Hanif. Naik kereta Hakim menuju ke Pulau Mawar.

Alhamdulillah....trip sebahagian V7 ini berjalan dengan lancar. Yang penting Mat Duan happy dapat sampai. Pergi hujan renyai-renyai. Balik, hujan lebat. Hahahahaha..... 
























  














No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...