Monday, May 10, 2010

---bRoga lagi ker?---

Percaya atau tidak dan mmg kena percaya pun, aku menghampiri setahun tidak mengikuti xtvt2 memanjat gunung ni. Aduhai terasa rindu giler pada kesejukkan di puncak gunung, awan pagi yg memutih di waktu pagi, bercakap keluar asap, bunyi unggas, kencing tepi pokok, buang air besar dlm semak, kesejukkan air terjun dan sungai dan bermacam2 lagi lah.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Teman aku ni padil begitu pandai menjiwai watak. Lihatlah dalam setiap gambarnya, penuh dgn keceriaan dan keriangan (nape tetiba ayat2 aku skema sgt ni). Tak sia2 jadi model. Dia berjaya merakamkan setiap kegembiraannya dalm setiap foto untuk di jadikan kenangan kelak. Hahahhaa....xleh blah.....

Photobucket

Photobucket

Namun apakan daya, tugas di pedalaman telah membina jurang yang semakin besar untuk aku join program2 hiking ni. Dulu tekad habis jer study nak balun cukup2 hiking ni. Alih2 xdpt juga. Ada hikmah di sebalik semua itu. Insya-Allah.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Kegianan itu tidak aku jdkan perkara yang mengganggu hidup ku. Lantas peluang yang ada di nikmati bersama2 rakan dengan menaiki Bukit Broga. Ini kali ke 3 aku ke Broga. Kali ni ditemani oleh Padil. Seorang rakan yg tidak minat gunung, namun tercabar dengan rakan2 sekelasnya yg sudah naik, maka disahut cabaran tersebut. Zassss....................

Photobucket

Photobucket

~~~end~~~

5 comments:

  1. bile dah bekerja..mmg susah nak buat bende yg biase kiter buat time blaja...mcm sy, dr kajang ker broga tue dah dekat dah...tapi,x pnh naik lg bile dah keje...huhu

    ReplyDelete
  2. hahhaa, ape agi jaja... jom kite naek... akan ku tunggu kepulanganmu dari mekah... huhuh

    ReplyDelete
  3. haha.. terlibur ak.. pandai bergaya ? yeah baby.. haha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...