19.7.10

---dRiver bUs oh dRiver bUs---

Di tujukan pada driver bus UTeM:

Topik yang jarang dan mungking tidak pernah terlintas di fikiran kita untuk dibincangkan. Naper aku tetiba pilih topik ni ek? Saper tau? Haaaaaaa......

Aku terpanggil untuk tulis tajuk ni kerana baru balik join trip KeReX, Kerex Junior Panti-Arong. Masalah yang selalu di hadapi selain kerenah peserta2 ialah komunikasi dengan DRIVER BUS.

Ini pengalaman sendiri la. Dari aku mengaji kat POLISAS, pastu samb PSP. Sambung lagi UTeM, semua perangai driver bus hampeh. Serius dow. Bukan la saya kata semua driver bus cam tu, tp kebanyakkan la. Ader sorg dua jer yg sekepala.

Bila kita nak buat program, perkara poning pala ialah nak komunikasi dengan driver bus. Kita nak g xpdc dengan mode happy2, tp tgk muke driver bus jer yg dah mcm tuttttttttttttt...... terus potong.

Saya di sini terpanggil, nape la driver ni berperangai gitu. Rasanya mmg itu kijer dia. So hantar je la. Dia mmg hantar tp banyak songeh la. Kadang2 bila kita nak cowtim drop kat sana, sini atau mana2 la kan, bukan main bising. Pada hal dalm lokasi yg sama jer pun. Dia merasakan seolah2 benda tu menyusahkan dia. Heran la. Dia sanggup lagi biarkan pelajar jalan jauh dari dia pergi ambil. Padahal jalan tu sama jer dia lalu. Mana hati perut dia?

Seingat saya dan pengalaman rakan2 yang lain, tidak pernah la buat tak elok pada driver. Malah kami nak jaga lagi. Tp sifat dia mcm tu mmbuatkan beribu2 doa dan sumpah seranah pada driver bus tu. Kan xelok tu.

Setahu saya, diaorg dpt elaun la tuk OT. So naper xsyukur? Malah sombong n bongkak lagi.

So pada mana2 driver bus IPTA ni, kalu terbaca blog ni, mungkin boleh bagi penjelasan. Mungkin kami tidak tahu perkara disebaliknya. Sama2 kita kongsi lah ye.... Zassss.......

~~~end~~~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...