Saturday, September 10, 2011

--- mOde raya : bEraya kE rumah aBah dan kLinik dEsa ---

Lalalala....mode raya lom habis. Kalu semalam ke rumah bahagian atas sana, kali ni kami akan beraya pula ke rumah Abah dan Klinik Desa Pulau Aur. Jom2...


Sebelum bergerak, kami lepak2 dulu kat depan Balai Polis Pulau Aur. Bukannya apa nak ajak En Nik sekali join the group. Biar ramai dan meriah gi tu.

Santai-santai sama GB Jasmi. Mulanya GB macam xnak join, tapi kami ayat baik punya. Hahahaha.....

Amboi takkan dah penat kot ustaz. Baru jalan sikit dah mengah. Ini belum naik bukit ke rumah Abah lagi. Hehehe....

Haaaa...kalu nak tahu, inilah laluan masa zaman 2010 di mana kedai Kak Ngah berada. Setiap kali nak makan, kena lalu kat sini la. Sebelah situ ada kubur. Teringat zaman tu masa lalu jalan ni. Hihihi... Sekarang kedai tu dah xder sebab dah berpindah kedai baru. Kebetulan tembok pun dah runtuh di pukul ombak.

Tongkang ni sedang menjalankan kerja-kerja membuat boya. Boya tu mcm tempat nak ikat bot-bot atau kapal-kapal besar yang singgah di pulau ini. Projek di bawah Taman Laut Negeri Johor katanya.




Bergambar kenangan di rumah Abah dan Mak Ma. Lokasi rumah ini dipanggil Air Sandang. Rumah Abah ni atas bukit tau. Haaaa...nampak tak pemandangan yang kat belakang tu. Dapat lihat pemandangan gi tu.



Destinasi seterusnya ialah Klinik Desa Pulau Aur. Haaaaa.....kat klinik tu ada 2 orang Jururawat Desa. saja nak serang umah diorang. Nak tengok apa la anak dara ni dok buat. Boleh masak ke tidak? Boleh mengemas umah ke tidak? Konon2 nak tengok calon2 pilihan. Sentap nox.



Selesai untuk hari ini, maka kami pun pulang dengan hati yang gembira. Terima kaseh kepada tuan-tuan rumah yang sanggup menerima tetamu ini. Tahun depan datang lagi untuk beraya k. Amin....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...