15.9.14

--- Hari Keempat : Tempurong Seaside Lodge, Kuala Penyu ---

15 September 2014

Okay, untuk entry hari keempat ni, mungkin ada rakan-rakan yang tidak turut serta sebab destinasi dah ikut haluan masing-masingkan. Tapi takper, aku shared jugak la kan.

Entry ini merupakan kesinambungan dari Trus Madi juga, cuma ada lanjutan jer k. Jom baca….

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

Trus Madi punya trip dah settle. Hari ini punya program adalah bebas. Mungkin ada yang nak pergi mandi pantai, nak pergi shopping, Kudat, poring, white water rafting, nak pergiiiiiiiiiiiiiiiiiiii….mana-mana lah.

Merujuk pakej yang ditawarkan oleh Outerrange Adventure, selepas mendaki gunung, rileks-rileks di Tempurong Seaside Lodge. Namun begitu, peserta ada pilihan untuk tidak mengikutinya. Boleh pergi mana yang hampa suka. Aku nak mudah, maka follow the leader jer. Hihihihi…..

Packing bawa keperluan jer. Haversack tak perlu bagi tujuan save ruang dalam van. Kalu semua nak bawa, nanti kena tambah satu lagi van dan kos bertambah. Aku cadangkan pada Amir supaya rekod ucapan tu dan apabila orang lain tanya, play balik jer. Bernas tak? Yes, it is. Smile with tongue out

Eg, awal-awal pagi dah bersiap bergerak menuju ke bus ditemani Man. Dari jendela atas, aku melihat mereka berjalan berpayung dalam hujan menuju ke Padang Merdeka. Haaaaaaa…….. cerita aku macam drama tak? Haruslah…..

Breakfast dulu di ‘kedai harga patut’…..

Around jam 1000, van sampai. Kami pun bergerak…. Berikut adalah mereka yang join ke Tempurong; Amir, Sem, Acap, Man, Zul, Aku, Emy, Efi, Aini, Azizah,  Faila dan Dayah. Harga tambang RM33/seorang.

2 jam perjalanan, kami tiba di Pekan Kuala Penyu. Beli ration. Bawang pun dah nampak epal. Hikhikhik…. Sambung lagi dalam 10 minit lagi, kami pun tiba di Tempurong Sesaside Lodge.

Dalam van, Amir dah tunjukkan beberapa keping gambar berkaitan keindahan suasana matahari terbenam. Waaaaaaaa……haruslah terujakan. Yeeaaahhhh….!!!

IMAG0807

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

Suasana resort bersih dan cantik. Keadaan pantainya agak berangin dan berombak tinggi. Sesuai untuk surfing board activity. Nak bandingkan dengan Pulau Aur, memang jauh la kan. Hihihihi….. Resortnya pula memang nice. iLike sangat. Tenang dan damai. Sangat-sangat rekemended.

Ketibaan kami sedia disambut dan makanan tengah hari dalam proses. Kami membuat pendaftaran masuk. Setiap bilik 2 orang.

Hidangan tengah hari telah siap dihidang. Apalagi, makan la kan.

Hidangan tengah hari resort ni memang terbaik.  Tak rugi beb. Gambar terlupa snap sedap asyik sangat dengan makanan yang dihidangkan.

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

IMAG0812

IMAG0813

IMAG0814

Settle pengurusan diri, kami lepak-lepak diruang beranda bilik sambil menghirup udara segar pantai. Agak panas kat sini. Dari sini, kami lihat, kaum wanita masih belum masuk ke bilik. Masih bergossip girl kat ruang makan sana. Ada la tu perkara-perkara yang mereka bualkan. Hal wanita. Biarkan.

Dari sini juga, kami lihat beberapa kenderaan masuk dengan membawa pelancong. Kami ingatkan, kami jer yang ada sebab dari tadi kami sampai, memang tak ada orang. Kemudian kelihatan beberapa orang pelancong mula berjalan-jalan di pantai.

Dan, di sinilah timbulnya cerita cendawan tu. Cendawan dan Acap. Hmmmm….berdekah-dekah gelak. Cannot story here. Teeeettttttt…… Hahahahahaha……. Cerita cendawan ni sebenarnya adalah cetusan idea Sem kepada Acap. Kihkihkihkih…….

Then, kami bergerak ke ruang makan tadi sebab nak main pool. 1jam/RM3. Aku macam biasa la tak main. Just snap pic jer. Sambil lepak-lepak, boleh buat air kat ruang pantry. Self service yer. Kat sini jer dapat wifi. Dalam bilik tak dapat. Sini hanya Celcom jer ok. Maxis low for mobile data.

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

IMAG0819

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

Hari makin sore. Katanya nak snap pic matahari down kan. Jom ke pantai. Aktiviti mandi dan bermain bola tampar 3 sebelah.

Kami tak dapat suasana matahari down tu sebab awan tebal di ufuk sana. So layan gitu-gitu je lah sambil mandi dan bergambar. Shariman plak dok asyik dengan gajetnya. Fokus sangat. Rupa-rupanya ada 3G Maxis kat sini. Patut la. Aku pun apa lagi. Live update sama la kan. Hahahahahahaha…….

SONY DSC

IMAG0823 copy

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

Jam 1800 di sini dah semakin gelap ok. Jom balik. Dinner around 1900.

Makan malam yang nice sangat. Hiasan meja dan kerusi ala-ala Bali gitu. Hidangan special malam ni ialah kambing. I like kambing.

Sambil makan-makan tu, ada yang bertanya tentang aktiviti malam ni. Haaaaaaaaa…….di sinilah pula terciptanya cerita ‘kelip-kelip’ untuk Aini, Azizah dan ______ (terlupa sape). Memang berdekah-dekah gelak.

After that, Acap mohon persetujuan kami berkaitan nak balik esok. Flight Acap jam 0930 esok pagi. Yang lain-lain semuanya petang dan malam. Jika Acap seorang je balik esok pagi, dia nak kena bayar RM150 seorang untuk pengangkutan.

Demi kasih sayang kami pada Acap. Demi ikatan kekeluargaan Trus Madi, kami setuju balik awal esok pagi bersama-sama Acap. Yeaahhhh…..!!!

Selesai makan, kami lepak-lepak ruang tamu dekat dengan situ juga. Di situ juga terdapat library yang dipenuhi dengan pelbagai novel mat salleh. Hmmm….memang tak mampu la nak baca. Sambil-sambil tu ada yang santai menonton tv dan bermain kad. Siap ada sesi tutorial lagi sebab ada yang tak reti nak main kad.

IMAG0831

Aku tak snap sangat pic sebab ‘low light’. Nanti gambar blurr. Takpe kan. Hihihihi…… Sorry la sebab camera kita tak power sangat. Hihihihi….. Ada sekeping jer pic aku snap gambar Shariman sedang baca book. Tu pun snap dengan handphone cikai. So pic nya so so jer.

Zzzzz…….

5 comments:

  1. Sentap. Gambar ksha takdak :'(

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahaha.....kasi gambar kak sha sini. nnt saya edit n masukkan.....hahahahaha

      Delete
  2. penceritaan yg sgt lah details + pic yg cun plk.. tq cikgu ben :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...