30.11.09

--- uPgrade mY cAmera ---

sElepas dari wedding tu, aku dapati terdapat kelemahan dari segi equipment. yEa!!! external flash. aKu kena ada benda tu kalu nak pic cantik terutamanya indoor. iNternal flash bukan tak ok juma kadang2 ianya xselari dengan shutter.

aKu decide tuk beli external flash. gI la jalan2 lowyat dan bagai2 lagi tuk usha SONY ALPHA external flash. mAhal siut yg original. uNtuk model F48 herge dia RM750 manakala F52 RM1100. lEbih kurang la. oUt of my baget.
hUhuhuhu...aku YM dengan mmber aku Fareez. dIa suggest aku guna jer dulu 3rd party flash. dIa cadangkan kat kompleks pertama. sO aku gi la cari. kEdai depan atm BSN. hErge dia RM450. tApi aku lum beli lagi sbb nak usha dulu.

sUatu hari Acap kirim kan aku beli SONY Lense 50mm/f1.8. dI kesempatan itu aku beli la flash sekali kat LowYat. kEdai Tarita. hErge dia RM450, jenama Cybertik.



aku beli kat mamat ni la



Cybertik xternal flash


pErasaan of course la gumbire sebb ader equipment baru. hOreeeyyyy!!!!!

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...