Monday, March 15, 2010

---dAhulu & sEkarang---

ni nAk story tentang perubahan2 yg berlaku di pulau ni tempat aku kijer skrg. yE la xkijer nak buat. just kongsi2 maklumat. perubahan ni boleh ada yg sebbkan kemajuan dan juga kemusnahan manusia dan alam. jOm usha...

PhotobucketPhotobucket

dUlu petang2 leh lepak2 ni. tApi skrg dah kurang sbb xder benda. kEdai pun dah kena pindah.

PhotobucketPhotobucket

duLu kalu bosan2 leh la gi lepak di kepala jeti. tApi skrg dok dlm bilik jer. duLu senang kalu bot2 nak berlabuh. sEkrg xder maknanya. semua bot kena berlabuh jauh. pAstu kena naik lopek datang pantai. kan susah tu. biLa nak baiki pun xtahu la. kAta RAKYAT DI DAHULUKAN. tApiii.....

PhotobucketPhotobucket

ni dUlu kedai merangkap kantin skool. tp skrg diaorg dah robohkan dan buat kedai baru. sO kedai lama kena pindah sinun. kedAi baru siap dah lama tp xserah2 lagi. mEmbazir jer. hEran la aku.

PhotobucketPhotobucket

nAmpak tak perbezaan dulu dan skrg?

PhotobucketPhotobucket

yG ni kawasan skool plak. skrg ni KERAJAAN BARISAN NASIONAL melalui KPM telah mendirikan 1 blok bagunan skool baru.

~~~end~~~

7 comments:

  1. bagus betul la....semenjak ko ke sana baru la ada perubahan....pulau tu dah jd mcm sumpahan mahsuri...ehhhh...sumpahan tuah...hehe..

    ReplyDelete
  2. aku berkesempatan berbual2 dengan seorg pakcik kat situ.dia antara org2 lama kat pulau tu la.dia tanya aku naper kerajaan buat sekolah baru yg besar2 tu?aku hanya mampu tersenyum jer.
    pastu dia kata dulu pulau ni sgt cantek.kawasan persisir pantainya dan panoramanya damai dan permai.tp skrg dah kureng sejak ada kemajuan pembangunan kat pulau ni.
    Lagi dia kata dulu boleh la pulau ni ramai org.tp skrg mana ada org.buat pe la skool besau2 tu.dulu 700 lebih org, skrg 150 org jer.org pulau dah ramai berhijrah ke darat.
    Well...aku pun xterkata apa....tp mmg betul pun.berdasarka gambar2 lama yg au tgk mmg dulu pulau ni cantek.Skrg ni pun bukan xcantek.Bagi aku skrg ni pun cantek jer cuma agak kureng kemas bahagian jeti tu sbb jentolak dok pi mai-pi mai.entah la....

    ReplyDelete
  3. Ok la..untuk kemajuan ni...zaman aku dulu xde semua ni....malam2 asik lepak kedai pak ngah je la....atau lepak jeti.

    ReplyDelete
  4. memang pon dulu cantik..

    suka lepak kat batu yu..
    hehhe mase kecik ble dtg sane.. degil sangat..
    n penah kna marah ngn pak imam coz ank pempuan panjat batu cina.. degil ku dulu..
    da setahun x g sne,, da bz keje.. kalo x msti setahun ade la skali lik...

    ReplyDelete
  5. Rindunyer dkt pulau aur yg dulu..
    Byk perbezaan yg berubah..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...