20.7.10

---eNjoy wit KeReX JuNior @ Arong Mount---

Assalamualaikum... Yeah kembali lagi berblogger. Ye la sbb dah xder kije lain, so aku update blog jer la. Huh!!!

Aku naik ke darat pada 17 Julai yg lalu. Sesampai jer kat jeti Endau petang tu, aku dpt tahu yg Kerex ade kat Mersing. Terus aku contact Ery, Bino dan lain2. Aku pun plan tuk join mereka ke Pantai Air Papan. Mereka camping kat situ mlm tu. Actually diaorg dari Gunung Panti, Kota Tinggi.

Untuk program ini, mereka khas kan kepada student2 baru UTeM. Pendek kata macam nak promotekan kerex ni pada junior2. Disamping mewujudkan pelapis2 baru kelak. Okeh....

Cerita diaorg di Panti aku xtahu la. So aku citer di Arong je lah ek.

17 Julai 2010, bertempat di Pantai Air Papan, Mersing, Kerex berkhemah satu malam di sini. Turun dari Panti, diaorg terus ke sini. Sampai pun dah Maghrib. Malam tu diaorg pasang fly bagai2 dan baberkiu. Aku tgk xramai yg makan, so kebetulan aku datang dan sudah menjadi tabiat aku tuk habiskan makanan ni. Hahahaha..... tapi kena muka xmalu la sikit. Kalu malu xdpt la makan. Ngeh3x...

18 Julai 2010. Sebelum ni aku selalu mula ayat dengan seawal pagi kan diaorg bangun, tp kali ni xder la awal sgt diaorg bangun. Hampir lewat gak la diaorg ni bangun. Termasuk aku la. Hahahaha....

Photobucket

Mana taknya, semlm dah tidur lewat kan. Lagipun arini plan nak gerak kul 11 pagi. Huhuhu....

Ok2....sekitar jam 11 pagi, peserta mula menaiki bus dan keluar dari pantai.

Lebih 30minit gak la dari pantai tuk sampai ker kaki Gunung Arong. Kalu dari jalan utama dah tak jauh. Tapi disbbkan nak kena masuk dlm bagai2, tu yg lama tu. Huhuhu....

Photobucket

Bus drop para peserta di tepi jalan menuju ke hujung jalan ke Pantai Telok Gorek. Aku dan guider parking keta kat tepi tu ha. Kat depan kedai. Jalan masuk ke dalam lebih kurang 1km jer.

Sebelum meneruskan perjalanan, kami membuat regangan dulu. Bagi panas sikit badan tu. Tapi ader gak yg xbuek. Mentang2 la kuat. Huh.....

Regangan

Tak serius

Ni naper senyum2 time org baca doa? Mesti ader benda yg menggelikan hati. Iskh3x...xfokus....

Sweet

Kebetulan musim buah plak. Ader je sepanjang jalan tu pokok2 rambutan yang berbuah. Budak2 ni apa lagi. Dah mcm xpernah makan. Siap nek atas van lagi tuk ambil rambutan.

Kepuasan menikmati

Memungut hasil hutan

Di kaki gunung ni ader dam kecil. Kawasan pun luas. Leh la kalu len kali dtg tuk khemah kat bawah ni.

Photobucket

Trek gunung ni tidak lah susah mana. Serius, memang xsusah. Santai2 jer. Tu pun lambat gak. Biasa la. Ader yang ok dan ader yg tidak. Masing2 la kan. Yang penting semangat. Yeahh!!!

Happy walaupun penat

Rekod yg aku buat aritu dari kaki gunung sampai puncak ialah 30 minit. Hehehe.....

Self snap

Tika sampai di puncak, awan di langit dah mula gelap2. Itu tandanya nak hujan. View plak tak la terang sgt. Boleh la nak tgk. Tp tuk pic kureng sikit la sbb awan dah mula gelap

Ensem la konon...

Kami lepak2 sambil berbual. Konon2 gembira la sbb dah sampai gi tu. Makin lama, makin menjadi2 awan hujan. Titisan air hujan dah mula terasa. Kumpulan belakang lum sampai2 lagi. Mmmm.... Sambil menunggu tu leh la snap beberapa pic.

Air kemenangan

Duet

Setelah semua sampai, Wan pun suruh la semua kumpul dengan banner n ambil pic kumpulan. Lagi cepat lagi bagus sbb hujan dah mau turun daaaa......

Puncak Arong

Hujan makin lebat takkala kami nak bergerak turun. Sayang seribu kali saya, diaorg xdpt nak berposing kat view batu2 tu. Situ kan cantek. So korg kena dtg lagi la lain kali. Hehehe....

Perjalanan turun tidak lah sepantas mana bagi group belakang kerna kena sweep peserta2 yg injured. Lumrah la. Tapi ok gak la sbb abg senior begitu girang melayan adik2 baru. Contohnya abg john, abg zul, abg pisang, abg pendi, abang chaer, abg ery, abg nuar (presiden), akak eja dan semua lah yg dok kat belakang tu.

Siap nyanyi2 lagi. Lagu Sang Ulat Bulu tu repeat berkali2. Ceria la katakan. Suasana bertambah ceria takkala ader abg senior kita tergelincir masa menuruni bukit. Kahkahkahkah........ Sape abg senior tu sendiri mo ingat la kan.... Lalalala.....

Sejam lebih kami turun bukit. Alhamdulillah selamat sampai di tepi pantai. Waaahhhhh....best2!!! Pantai pun cantek.

Keriangan

Aku rasa kalu lagi banyak payung, mesti lagi lawa pic ni kan. Hmmmmm

Time ni air surut la der. So ok la. Time aritu ku dtg, air pasang besau. So kena rentas pantai tu paras pinggang gak la. Seb bek aku tinggi.

Photobucket

Dikala jarum jam menghampiri 5.30 petang, kami sampai di lokasi bas menunggu. Hujan masih renyai2. Driver bus yg asyik dok push supaya cepat2, menyebabkan para peserta membuat persiapan diri ala kadar jer. Dah biasa.

Siap jer terus gerak balik Melaka. Kami benti makan malam di Kluang. Aku drive sorg2 time tu. kebetulan otw ke Melaka gak, kursus......

Apapun best jer join Kerex Junior ni. Hope u all sentiasa bersama2 mencintai alam ini k....

~~~end~~~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...