24.3.20

--- Hari Ke Tujuh Perintah Kawalan Pergerakan ---

0030... Cuba untuk tidur tapi gagal. Kepala rasa something. Bukan sakit tapi....entah la. Dah buka Yasin. Dah solat sunat pun still gagal. Aku rasa takut dan risau. Maybe overthinking. So aku bangun dan buka komputer semula yang tadi aku off. Buka iflix. Ada cerita Indonesia, Terlalu Tampan. Selalunya aku malas layan tajuk yang kita boleh jangka mesti cerita pun bukan-bukan. Ternyata salah. Indonesia ni dia punya penyampaian sangat berbeza. Cerita komedi tapi best. Satu lagi, plot cerita ceritanya tak bosan dan logik.

Aku bagi satu contoh ye.....babak memandu di dalam kereta. Apa kebiasaan drama Melayu? Lampu dalam buka? Alasannya sebab pencahayaan. Tapi in reality, mana ada orang mandu buka lampu dalam kereta. So ini maksud aku, cerita Indonesia ni scene yang tak logik tak perlu. Jangan diada-adakan....

Last, shoot dia nampak dekat. Full frame mungkin.



Aktiviti sampingan...

Sekarang jam 0330.....masih belum tidur. Jam 8 aku nak kena ke pejabat. Nak ON server sebab unit kewangan ada kerja. Tapi aku belum tidur ni. How....?

Sambung cerita Filipina pula.


Selesai Subuh, tidur-tidur ayam kejap. Sana...sini.......last sekali kat workout bench kat luar rumah. Sedap kat luar sebab sejuk. Senang nak terjaga sebab ada sejam sahaja untuk tidur. Jam 9 pagi server dah kena ready. So aku set alarm jam 0830.
Di pejabat, tanpa membuang masa, terus ke bilik aku dan ON server. 10 minit.....server ready but internet not. I call HQ. Make a report loq. Tapi belum sempat log, internet pun ok. Yes..... Aku menuju ke unit kewangan dan pastikan komputer mereka ready to use. Done...! I'm go back.

Singgah kedai runcit beli beberapa keperluan.

Tidur.........

Jam 1330..... Terjaga dari tidur. Zohor. Lapar......... Malas masak. Terus ke apps Food Panda. Order Nasi Ayam Penyet. 10 minit kemudian.........my order is cancel due traffic order. Hummmmm....... Order kedai lain pula. Kali ni order Otai Nasi Lemak dari kedai Otai Loco.

Sambung tidur. Plan petang ni nak basuh kereta walaupun kereta tak kotor sangat. Hahahahaha.... 

Tapi akhirnya tak jadi basuh kereta sebab bangun lewat. Jam 6.35 bangun. Esok je lah basuh.

Malam menjadi satu trauma pula bagi aku sejak dua menjak ni. Bila malam jer aku mula resah. Ya Allah....bantulah hamba Mu ini.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...