Thursday, December 10, 2009

--- kEtenangan kAmpung ---

sEmalam malam aku ronda2 naik moto area kampung tempat di mana aku dibesarkan oleh nenek aku... aDe lagi yg masih mengenali aku walaupun dah hampir 7 tahun lebih aku jarang2 balik ke kampung itu...
kIni yang tinggal hanya kenangan...


Photobucket

tAli air merupakan antara pelengkap untuk suasana sawah padi. sEkarang jarang2 kelihatan kanak2 yang bermandi di kawasan tali air ini. mUngkin arus kemodenan kot.

kAnak2 zaman sekarg dah maju.

Photobucket

sUngai ni pernah menjadi tempat aku mandi manda dulu.
pAgi sini, petang pun sini.

tAk reti berenang, so cebok air n mandi kat tepi2 ja. bUkan dalam sangat pun.

dUlu rumah aku tak ader bekalan air bersih. pEtang2 bawa tong gi kat mata air, isi dan bawa balik tuk bekalan.

Photobucket

pAndangan sebelah sinin plak. uMah nenek ku nun hujung sana. xJauh pun. tApi jalan kaki penat gak la. pErnah gak la jalan kaki. hEhehehe....

Photobucket

aBg ni tengah tabur baja kaedah tradisional.

Photobucket

tAbur baja kaedah moden dengan menggunakan mesin khas. nAma saintifik tidak plak aku ketahuinya. cAri sendiri lah jer.

Photobucket

sEtelah sekian lama xbalik jalan2 kg, petang tu aku terkejut sbb ada kuda.
mAk ai dah maju la kg ku skrg. hAhahaha.... oRg kg pun dah pandai main kuda2 ni. cAya lah
....

Photobucket

aNtara pemandangan yang menarik di waktu petang.

Photobucket

pAdi2 yang masih muda. sEnang kena serang dengan pelbagai penyakit terutama serangan dari siput.

Photobucket

pEmandangan matahari terbenam. xYah la gi jauh2 naik gunung bagai2 nak ambil pic sunset. kG aku kat sini pun ade..... hAhahaha....

lAyannnnnn....

my fs & fb : fitrizan_ae@yahoo.com
multiply plak clik jer sini

7 comments:

  1. wahhh..ni dah blh besarkn dh..lebih dari xlarge lagi..hehe

    ReplyDelete
  2. hahaha.....
    ni aku download dr photobucket ku.
    kalu dr komputer dia kecil.

    tp ni pun dah puas hati sbb puas tgk pic besau2...hahahaa....

    ReplyDelete
  3. mmg lawa...
    tp aku tertarik kt statement sunset tue..
    ye la..kt bkt bruang n blkang cubic pon sun set lawa..nape la kat gunung gak yg kite cari eh ben???kene jawab same2...hehehe

    ReplyDelete
  4. hahaha...
    tu la pasal.
    bersungguh buat tema bagai2.
    nak kena bangun awal pagi2 nak nek puncak.
    konon nak ambil pic sunset.

    tp bila sampai atas kabus n awan.
    kalu kat belakang umah just gi kedai sambil minum tgk sunset. settle.

    xder plak kelam kabut...

    ReplyDelete
  5. SYABAS!!!

    AKhirnyer..berjaya jugak hangTuah mencari suasana GreenUrWorld!!!

    Maju...terus maju menjadi pencinta alam ciptaan yang Maha Kuasa (Allah)

    i like all ur picture EXCEPT bentuk2 bangunan yg kekadang xjadik sket lak...eheh

    ReplyDelete
  6. hahaha...
    tue la yang pelik..
    tp nk wt cam ner..
    yg pelik tu la kite wat..
    so sendiri tanggung la..hehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...